Bankia i Fundació Sa Nostra donen suport amb  20.000 euros a la Fundació Natura Parc i al Grup Balear d’Ornitologia i Defensa de la Naturalesa, les dues associacions que han estat seleccionades a la ‘I Convocatòria de Medi Ambient i Desenvolupament Sostenible’, iniciativa llançada el passat mes de juliol, amb l’objectiu de donar suport a projectes mediambientals a les Illes Balears compromesos amb el desenvolupament sostenible i la conservació de la natura.

La finalitat d’aquesta convocatòria és donar suport a projectes que fomentin la conservació, el restabliment i l’ús sostenible dels ecosistemes terrestres, marins i d’aigua dolça; que ajudin a reduir i reciclar residus, especialment els plàstics; i que fomentin la innovació tecnològica encaminada a reduir o evitar el dany ambiental.  Entre d’altres aspectes, també s’ha valorat positivament l’impacte en la reducció de la petjada de carboni.

Els dos programes seleccionats, amb 10.000 euros cadascun d’ells, inclouen la prevenció i la utilització de la silvicultura, i la combinació d’un sistema ramader amb un sistema forestal, per disminuir el risc d’incendis forestals, que portarà a terme la Fundació Natura Parc a Santa Eugènia; i la realització d’un programa de ciència ciutadana amb la població escolar sobre la problemàtica dels plàstics en el mar, per reduir els residus a les platges, promogut pel Grup Balear d’Ornitologia i Defensa de la Naturalesa.

El president de la Fundació Sa Nostra, Jaime Canudas, ha assenyalat “la importància que té prestar ajuda al desenvolupament sostenible i, per això, des de la Fundació donem suport a aquest tipus de convocatòries, aportant el nostre granet d’arena, per conscienciar de la cura del medi ambient i de les virtuts del desenvolupament sostenible”.  “Felicitar les dues associacions seleccionades per la seva contribució amb els dos projectes”.

Per part seva, el director corporatiu de la Territorial de Bankia a les Balears, Antoni Serra, ha destacat que “a Bankia tenim la responsabilitat i l’objectiu de contribuir al desenvolupament de les illes i no podem estar més orgullosos de donar suport a dues associacions balears que treballen amb aquesta finalitat”. “Crear una societat més justa i sostenible és a les nostres mans”, ha apuntat Serra.

Les sol·licituds, que es presentaren en línia (on line), han estat valorades per un jurat compost per representants de la Fundació Sa Nostra, de Bankia i d’una assessoria tècnica especialitzada.

Bankia dona suport a un total de 17 projectes mediambientals en el marc de la ‘I Convocatòria de Medi Ambient i Desenvolupament Sostenible’, que ha posat en marxa juntament amb nou de les seves fundacions d’origen, entre les quals es troben  Fundación Ávila, Fundación Caja Segovia, Fundación Caja Rioja, Fundación La Caja de Canarias, Fundació Iluro a Catalunya, Fundación Cajamurcia, Fundació Caixa Castelló y CajaGranada Fundación, a més de Fundació Sa Nostra.

A més, l’entitat financera ha desenvolupat convocatòries mediambientals amb Fundación Bancaja a la Comunitat Valenciana i amb Fundación Montemadrid, a la Comunitat de Madrid i Castella-La Manxa.