• L’exposició, que qüestiona la dificultat de l’ésser humà per trobar la sortida a multitud de situacions, es podrà visitar fins el 28 de maig

La Fundació Baleària obre al públic ‘Labyrinthus’, la nova exposició de Ramon Company a l’Espai Sant Josep de Ciutadella, un centre propietat de la Fundació Sa Nostra que, gràcies al conveni signat amb la fundació de la naviliera, impulsa l’intercanvi cultural a Menorca en el marc del programa Llonges de la Cultura.

Aquest recull d’obres qüestiona la dificultat de l’ésser humà per trobar la sortida a multitud de situacions en el marc d’un món convuls i en constant evolució. “L’arquitectura del laberint transmet misteri i por al mateix temps”, afirma l’artista.

La mostra està configurada al voltant de la representació humana, sempre present en l’obra de Company, i apareix representada amb iconografia d’individus caminant, a la recerca de la sortida, tot i que de manera contínua retornen al començament del trajecte. “Realment les escenes que apareixen són imatges que queden allotjades a la meva memòria visual, del dia a dia de multitud de llocs, de moments o situacions poc precises que, desproveïdes d’elements no significatius, transfereixo a la meva obra”, explica l’artista. Així mateix, per primera vegada en l’obra del pintor mallorquí, s’introdueix de manera contundent tonalitats variants de la paleta cromàtica del color blau.

L’exposició està comissariada pel gestor cultural Antoni Torres i ha recorregut les llonges alicantines de Dénia, El Verger i Pedreguer anteriorment. Ara, es podrà visitar fins el 28 de maig a l’Espai Sant Josep, ubicat al carrer de Santa Clara, número 9, de Ciutadella. L’horari d’obertura és de dimarts a divendres de 17 a 20.30 hores, i dissabte d’11 a 13.30 hores i de 17 a 20.30 hores.

Ramon Company

Ramon Company és un pintor mallorquí nascut a Alcúdia (Mallorca) l’any 1973. En l’actualitat viu i treballa a Binissalem. El seu treball en les arts plàstiques té un enfocament multidisciplinari, pintura, instal·lació, serigrafia, projeccions, a més d’altres recursos plàstics.

Company ha realitzat estudis de Disseny d’Interiors, Escola IDEA Palma, Tècniques de Gravat calcogràfic en el taller de Corrado Ciacci de Palma, Color i composició a l’Escola Blau de Palma i tècniques serigrafia en el marc del taller “entre límits” en la Fundació Pilar i Joan Miró de Palma. Diplomat de Magisteri en Educació Especial GESAG-UIB Palma.

L’artista ha exposat individualment en Alcúdia, Palma, Brussel·les, Munic i ha realitzat fires i exposicions col·lectives a Miami, Corea, Barcelona, Madrid, Frankfurt i Torí entre altres ciutats.