El conjunt engloba obres de Miquel Barceló, Joan Miró i Toni Catany, entre d’altres autors

La Fundació Sa Nostra i Es Baluard Museu d’Art Contemporani de Palma acorden la cessió temporal per un termini de 4 anys prorrogables d’un conjunt d’obres artístiques. El dipòsit consta de deu peces dels següents artistes: Miquel Barceló, Miguel Ángel Campano, Toni Catany, Frank el Punto, Ritch Miller, Joan Miró, Guillem Nadal, Miquel Navarro, Paloma Navares i Perejaume.

Les peces, que formen part del fons artístic de la Fundació Sa Nostra, daten d’entre els anys 1963 i 1997. D’aquesta manera, la institució té, en l’actualitat, un total de 14 obres dipositades en Es Baluard Museu.

“Aquesta cessió permetrà que les obres puguin estar exposades en un lloc públic” ha afirmat el vicepresident de la Fundació Sa Nostra, Juan Font, qui ha afegit que “un dels fonaments clau de la Fundació és la tasca cultural de vocació pública i educativa que es du a terme, a través de la seva col·lecció d’art, en la qual podem trobar un fons patrimonial de gran valor. D’aquí la importància de posar-lo a l’abast de la ciutadania”.

Per la seva banda, la directora d’Es Baluard Museu, Imma Prieto, ha assenyalat que un dels objectius de la Fundació Es Baluard és “establir col·laboracions amb altres entitats locals, amb l’objectiu de crear una xarxa sòlida per nodrir els nostres fons patrimonials. Així mateix, esperam crear un projecte de recerca més ampli, a on el resultat permeti parlar de col·laboracions que enforteixen la recerca i investigació en l’àmbit de les arts visuals, així com diàlegs i estructures estables pel teixit professional local”.

El dia 17 de desembre de 2021 es va signar un contracte de dipòsit temporal i exhibició d’obres d’art entre la Fundació Sa Nostra i la Fundació Es Baluard Museu d’Art Contemporani de Palma. El contracte estipula la cessió temporal per un període de quatre anys i compromet a la Fundació Es Baluard Museu d’Art Contemporani de Palma a custodiar les esmentades obres i conservar-les per a la seva exhibició pública a exposicions artístiques a la seu d’Es Baluard Museu a Palma.

RELACIÓ D’AQUESTES 10 OBRES DE LA FUNDACIÓ SA NOSTRA DIPOSITADES EN ES BALUARD MUSEU (PER ORDRE ALFABÈTIC):

Miquel Barceló

Toros