CaixaBank i la Fundació Sa Nostra donen suport als projectes socials de 36 associacions de les Illes Balears, que han presentat les seves iniciatives a la ‘Convocatòria d’ajudes d’Acció Social 2021’. Aquesta edició està dotada amb un total de 150.000 euros.

L’objectiu d’aquesta convocatòria és impulsar l’ocupació, el desenvolupament local i millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat, gent gran i altres col·lectius en risc d’exclusió social.

A l’edició d’enguany s’hi han presentat un total de 50 entitats del teixit associatiu de les Illes, de les quals n’han estat seleccionades 36 i que està previst que beneficiïn un total de 6.515 persones.

CaixaBank, referent en banca socialment responsable

CaixaBank és una entitat amb vocació social. Gràcies a la capil·laritat territorial de la seva xarxa d’oficines, detecta necessitats locals i dona suport a la Fundació “la Caixa” en la distribució d’ajudes, que l’any 2020 varen arribar a més de 6.900 entitats socials per posar en marxa 8.500 projectes. Enguany l’entitat ha incorporat a les seves línies d’actuació el llançament de convocatòries socials i mediambientals, en col·laboració amb fundacions amb un profund arrelament en deu comunitats autònomes.

A més, CaixaBank, en col·laboració amb Fundació “la Caixa”, desenvolupa iniciatives solidàries com ‘Cap llar sense aliments’, vigent fins al proper 30 de juny, i que durant l’exercici passat va recaptar 3,4 milions d’euros destinats als Bancs d’Aliments de tot Espanya. Acció Social CaixaBank impulsa el voluntariat des de fa 15 anys i, l’any 2020, un total de 4.600 persones compromeses participaren en el seu ‘Programa de Voluntariat Corporatiu’, que va beneficiar 133.000 persones vulnerables.

CaixaBank manté un compromís amb la inclusió financera a través de productes i serveis per a col·lectius vulnerables i entitats socials, i amb la seva presència en el 100% de les poblacions de més de 10.000 habitants i en el 94% de les de més de 5.000. També és l’única entitat que ofereix microcrèdits a persones sense garanties ni avals, a través de MicroBank.

L’entitat destaca per la seva actuació responsable i així és reconeguda pels principals organismes internacionals. L’índex de sostenibilitat mundial Dow Jones Sustainability Index situa CaixaBank entre els millors bancs mundials en termes de responsabilitat corporativa. L’organització internacional CDP, per part seva, la inclou com a empresa líder contra el canvi climàtic.