L’artista mallorquí Biel Mulet Panizza inaugura el pròxim 30 de juny al Centre Cultural Sa Nostra (carrer de la Concepció, 12, Palma), a partir de les 18.30 h, una exposició que consolida la seva producció pictòrica i incorpora escultura. La mostra, que es compon d’11 obres de tècnica mixta i una escultura, ‘Soliloquio contigo’, cocreada al costat del mestre Miquel Ramón Monegal, suposa una al·legoria sobre la soledat i el buit de l’humà contemporani, en què evidencia la paradoxa d’aquesta falta d’orientació i interrelació en una societat sobreinformada i hiperconnectada. L’autor donarà part de la recaptació a la Fundació Mallorca Integra, la finalitat de la qual és millorar les condicions i qualitat de vida de persones vulnerables, com també la seva integració social, personal i laboral.

El autor ha bautizado su representación actual, que podrá visitarse hasta el 3 de julio, con el título ‘Wasted Conversations’ (Conversaciones Desperdiciadas), a través de la cual reflexiona sobre la esclavitud del humano que ha sometido sus relaciones sociales al escrutinio popular mediante la intermediación de la tecnología, perdiendo el diálogo, el componente de proximidad y la capacidad real de compartir experiencias. Su obra ahonda en esas sensaciones de desorientación y pérdida, fruto de la superficialidad impuesta por la vida digital, ensayando “la tensión entre lenguajes y materia”, “de-construyendo y sintetizando formas y volúmenes desde una paleta anárquicamente mediterránea”.

La seva pintura ha patit una evolució tècnica i temàtica. Les seves obres plàstiques actuals estan creades amb tècnica mixta, pintura acrílica sobre llenç, planxa de metacrilat intervingut amb vinil i pintura acrílica. L’escultura està composta amb tècnica mixta, en argila refractària, planxa de metacrilat intervingut amb pintura acrílica. “Cada obra d’art és una aventura. Partesc d’una idea, però deix espai a la improvisació, a la llibertat… Tracto d’inhibir la tècnica per deixar mà a l’espontaneïtat i arriba un punt en què sembla que és l’obra la que parla i decideix per on anirà”, explica. La sèrie que presenta ara ha tardat cinc anys a realitzar-la.

Biel Mulet Panizza ha desenvolupat diverses fases creatives des dels seus inicis, algunes seqüencials i altres simultaniejades: Retrato y Figura (2006-09), Brotes Verdes (2010), Seres Fugaces (2011-13), Origen-Ídolos (2013-15) i Origen (2015). Les seves obres s’han exposat de forma individual i col·lectiva: exposició col·lectiva al Centre d’Art Contemporani Calvià (2009), exposició col·lectiva a la Galeria Pau Feliç de Madrid (2010), exposició individual a la Galeria Lluc Fluxà – Mallorca (2015), exposició col·lectiva al Castell Son Mas – Mallorca (2017), exposició col·lectiva a la Galeria Valentino – Mallorca (2017), exposició col·lectiva al Centre d’Art Alaior – Menorca (2018), exposició col·lectiva al CaixaForum – Fundació La Caixa – Mallorca (2018) i Bienale Islandart – Mallorca (2018).

Biel Mulet Panizza és un creatiu interdisciplinari que projecta la seva capacitat a través de l’art contemporani i la música. Interessat des d’edat molt primerenca, va començar fa 15 anys de forma professional a pintar, faceta que ha compaginat amb la música. Com a cantautor, ha enregistrat un disc (‘Loco por respirar’), amb vuit cançons compostes per ell.