Amb motiu del Betlem Solidari de la Fundació, es posarà a la venda figures dels Blauets a benefici de la Fundació Santuari de Lluc.

Avui s’ha inaugurat a la Fundació Sa Nostra el Betlem Solidari en un acte que ha comptat amb l’assistència del president de la Fundació Sa Nostra, Jaime Canudas, la gerent de la Fundació Sa Nostra, Lucía Martín, la directora territorial de CaixaBank a les Illes Balears, Maria Cruz Rivera, el Prior de Lluc, Mn. Marià Gastalver, el director de l’Escolania Blauets de Lluc, Ricard Terradas i la presidenta de l’Associació de Betlemistes de Mallorca, Margalida Bover. També ha participat a la presentació una cinquantena de nins i nines de l’Escolania ‘Blauets de Lluc’ que han oferit un concert breu de nadales a tots els assistents.

Des d’avui i fins dia 5 de gener de 2023 es podrà visitar el Betlem Solidari de la Fundació Sa Nostra al carrer de la Concepció, núm. 12 de Palma. Es tracta d’un Betlem tradicional mallorquí que representa diverses construccions típiques i pròpies del món rural de Mallorca. Com cada any, aquest projecte està dedicat a una entitat i en aquesta ocasió la recaptació anirà destinada a la Fundació Santuari de Lluc.

“Per Nadal, un Blauet al teu Betlem”

En el marc del Betlem Solidari, es podran adquirir figures dels Blauets del Lluc, unes peces fetes de resina, amb un tamany de sis centímetres, pintades amb els dos colors característics de la sotana dels Blauets, el blau i el blanc. El preu al públic serà de sis euros.

“L’objectiu d’aquesta iniciativa és omplir les llars, concretament els Betlems de totes les famílies mallorquines amb la figura del Blauet, un símbol tradicional de la nostra cultura” ha explicat Jaime Canudas, president de la Fundació Sa Nostra. “Els doblers recaptats de la venda d’aquestes peces aniran destinats íntegrament a l’Escolania de Lluc, la coral més antiga d’Europa, perquè pugui posar en marxa una Ludoteca” ha detallat Canudas.

La Fundació Santuari de Lluc

La Fundació Santuari de Lluc és una institució creada per a vetlar pel manteniment i la restauració necessària de les edificacions que conformen el conjunt denominat santuari de Lluc.

La Fundació té per objectiu fomentar l’ampliació del patrimoni que constitueix el santuari de Lluc, promoure la devoció i el culte a la Mare de Déu de Lluc i impulsar el coneixement, l’estudi i la investigació de la tradició, la fe mariana, la llengua i la cultura de Mallorca.

Així mateix, la institució també té com a missió fomentar les activitats pròpies de l’Escolania de Lluc.

Betlem mallorquí

Un any més, l’Associació de Betlemistes de Mallorca és l’encarragada de muntar el Betlem Solidari de la Fundació Sa Nostra. Es tracta d’un Betlem tradicional mallorquí que consta d’aproximadament 150 figures de fang fetes a mà per Margalida Nicolau. A banda del Naixement, l’Anunciació i els Reis d’Orient, escenes i figures indispensables, també s’hi poden observar peces que representen la vida quotidiana del camp i per aquesta ocasió especial, també s’incorporen unes figures dels Blauets cantant.

El Betlem de la Fundació Sa Nostra es podrà visitar fins el 5 de gener de 2023. El seu horari és de dilluns a divendres de 10.30 h a 13.30 h i de 17.00 h a 20.00 h. El dissabte i dia 5 de gener en horari de 10.30 h a 13.30 h i diumenge i festius tancat.