La Fundació Sa Nostra organitza aquesta iniciativa cultural que es durà a terme als mesos de juliol i agost

Després de l’èxit de la primera edició, la Fundació Sa Nostra torna a programar un nou cicle d’ ‘Els dijous de Can Tàpera. Concerts a la fresca’ amb la col·laboració de CaixaBank. Es tracta de quatre concerts a l’aire lliure, del 21 de juliol al 18 d’agost, a l’espai de Can Tàpera, a Palma. Totes les activitats són gratuïtes i és necessària la inscripció prèvia.

“Des de la Fundació Sa Nostra ens sentim molt contents d’impulsar una iniciativa cultural tan engrescadora com aquesta per a tots els mallorquins i mallorquines” ha afirmat el president de la Fundació Sa Nostra Jaime Canudas. Es tracta de la segona edició d’un cicle que “esperam amb els anys es consolidi i es converteixi en una cita clau dins el calendari estiuenc de la nostra illa” ha explicat Canudas qui ha afegit que “amb projectes com aquest, reafirmam el compromís de la nostra Fundació en promoure la cultura als nostres centres durant tot l’any”.

‘Els dijous de Can Tàpera’ ofereixen un programa de concerts que engloba diversos estils musicals: clàssica, jazz i havaneres i que reunirà a l’escenari de Can Tàpera joves talents i formacions consagrades dins el panorama musical balear i nacional.

El Cor de la Fundació Sa Nostra serà l’encarregat d’encetar el cicle de concerts el proper dijous, 21 de juliol. Dirigit per Francesc Bonnín, la formació oferirà un programa molt complet i eclèctic que s’estructurarà en cinc blocs temàtics: cançons antigues, cançons a les arrels, cançons a la mar, temes de J. Lennon i P. MacCartney i temes de pel·lícula. Escoltarem obres tan conegudes com “Carnevale” de G. Rossini, “Sing your way home” de J. M. Martín o “Moon River” de la pel·lícula de Breadfas at Tiffany’s d’H. Mancini.

El Cor de la Fundació Sa Nostra és una formació vocal que va néixer fa tres anys amb l’objectiu d’impulsar la música mitjançant el cant coral, creant espais d’expressió artística com a part del desenvolupament individual i col·lectiu de la persona. El cor té una vocació vocal i musicalment formativa que es complementa també amb la concertística i de divulgació. Actualment el formen 17 cantaires.

L’agrupació musical Soleil Duo formada per Bea Andrés Molero (violoncel) i María López Belarte (piano) oferirà el segon dels concerts dels Dijous de Can Tàpera, el dia 28 de juliol. Aquestes dues joves promeses comparteixen una gran passió per la música de cambra que inicialment varen enfocar en música espanyola. Soleil Duo interpretarà una varietat de peces de compositors romàntics com Dvórak , Schumann o Mendelssohn i tancarà el recital amb un clar accent espanyol amb “Siete canciones populares españolas” de Manuel de Falla.

El dijous 4 d’agost estarà dedicat a la música jazz amb Lucas Delgado Duo format per Lucas Delgado (piano) i Juan Pastor (contrabaix). “La Tornada” és el nom del darrer projecte del pianista i compositor català Lucas Delgado qui ens presentarà un repertori de dotze cançons d’autoria pròpia basades en el llenguatge del jazz amb melodies meridionals i harmonies Debussianes.

Finalment el popular grup d’havaneres i cançons marineres Ben Trempats serà l’encarregat de cloure el cicle de concerts el dia 18 d’agost. Es tracta d’un grup musical amb una diltada experiència instrumental i una sòlida formació vocal amb 10 anys de trajectòria. Han actuat amb les corals filials de la UIB i Orfeó i Cor de Pares i Mares a diversos indrets de les Illes Balears i al concert al Torrent de Pareis organitzat per la Fundació Sa Nostra. L’estiu de 2017 varen presentar el seu darrer disc “Ben Trempats canten Bonet de Sant Pere”, produït per Blau-Xocolat amb una selecció de temes del gran Bonet amb motiu del centenari del seu naixement.

Tots els concerts, organitzats per Tres Cultura, tindran lloc a les 20.30 hores a la finca de Can Tàpera, propietat de la Fundació Sa Nostra, ubicada al carrer Can Tàpera, n. 5 de Palma. Totes les activitats són gratuïtes amb inscripció prèvia a la plataforma www.eventbrite.es