L’acord de col·laboració ha estat subscrit per la directora territorial de CaixaBank a les Balears, María Cruz Rivera, i el president de Fundació Sa Nostra, Jaime Canudas.

• El conveni contempla la posada en marxa de la ‘Convocatòria Social 2023’ que recolza projectes socials d’entitats socials de les illes.

CaixaBank dona suport amb un total de 433.500 euros a la Fundació Sa Nostra amb l’objectiu de donar suport a programes socials, així com activitats socioculturals, desenvolupats per associacions i fundacions de Balears que es gestionaran de manera conjunta per ambdues entitats durant el 2023.

Les beneficiàries seran entitats socials que treballen en el suport a col·lectius que es troben en situació de vulnerabilitat, en risc d’exclusió, aturats, gent gran, persones amb discapacitat, immigrants i refugiats.

L’acord de col·laboració ha estat signat, en un acte celebrat a Can Tàpera a Palma, per la directora territorial de CaixaBank a les Balears, María Cruz Rivera, i el president de Fundació Sa Nostra, Jaime Canudas. A l’acte de signatura també hi han assistit Lucía Martín, gerent de la Fundació Sa Nostra, i Diego Riera, responsable d’acció Social de CaixaBank a les Balears.

El conveni recull la posada en marxa de diverses accions conjuntes entre les quals destaca la ‘Convocatòria Social 2023’, que recolza projectes socials d’entitats de les illes.

També es recolzaran altres programes com el Projecte Ca Nostra, que es realitza amb la Llar Kurt de Tardor; les marxes ‘Del Güell a Lluc a Peu’ i la ‘Pujada a Lluc a Peu de la Part Forana’, així com programes de recuperació del patrimoni cultural entre els quals destaquen el Concert del Torrent de Pareis i les ‘Jornades de Medi Ambient’

A més, el conveni promou iniciatives de suport a l’educació i emprenedoria com el Programa Multidisciplinar de Formació d’Adults, el Premi Cesag de periodisme o el Premi Cercle d´Economia de Mallorca, a més d´altres activitats socials i culturals.

La directora territorial de CaixaBank a Balears ha destacat que “al costat de Fundació Sa Nostra continuem contribuint al desenvolupament social i econòmic de les illes per a afrontar els reptes de la situació actual que requereixen la nostra implicació conjunta”. “Amb aquest acord es posa de manifest, una vegada més, el compromís de CaixaBank amb les entitats socials que treballen pel benestar i el progrés de les Balears”, ha subratllat Rivera.

Per la seva banda, el president de la Fundació Sa Nostra ha manifestat que “els programes d’Acció Social constitueixen per a la Fundació Sa Nostra un dels millors exemples del nostre compromís per reduir les desigualtats presents actualment”. “A través d’aquest conveni amb CaixaBank continuarem treballant per forjar una societat cada cop més justa i inclusiva”, ha explicat Canudas.

Sobre l’acció social de CaixaBank

CaixaBank és una entitat amb una vocació profundament social. L’entitat referent en banca sostenible, manté una actitud de servei envers els seus clients i tota la societat en general.

L’impuls d’iniciatives d’acció social i el foment del voluntariat són una forma de contribuir a donar resposta als reptes que demana la societat, alhora que, a través de la activitat financera, l’entitat ofereix serveis i solucions per a tota mena de persones.

L’estratègia d’Acció Social se centra a fomentar accions en col·laboració amb la Fundació “la Caixa”, així com altres aliances que s’impulsen de manera directa des de CaixaBank. Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d’oficines de CaixaBank, la més gran d’Espanya, amb més de 3.900 oficines retail i presència a més de 2.200 municipis de tot el país, pot donar suport a la Fundació “la Caixa” en la detecció de necessitats de entitats socials locals.

L’actuació sostenible de CaixaBank ha estat reconeguda pels organismes principals internacionals. El Dow Jones Sustainability Index la situa entre els millors bancs mundials en termes de sostenibilitat. L’organització internacional CDP, per part seva, la considera com a empresa líder contra el canvi climàtic.