Cursos per Adults 2021-2022

Nova edició dels cursos per adults. Enguany amb una oferta renovada amb les diferents àrees: cultura, història, estimulació cognitiva, música… Tot un ventall de disciplines per gaudir de forma presencial i on line. Tu tries!

Descobreix els nous cursos

Dones artistes (I): les pioneres de les avantguardes del segle XX

DILLUNS de 17:00 a 18:15 h

Un curs impartit per Pilar Rubí. Del dia 18 d’octubre al 20 de desembre de 2021.

Descobrirem qui eren Berthe Morisot, Mary Cassat, Frida Kahlo, Hannah Höch i Maruja Mallo, entre moltes altres artistes, i coneixerem quin és el llegat d’aquestes creadores.

Éssers màgics medievals

Dijous de 11:00 h a 12:00 h

A càrrec de Pablo José Alcover Cateura. Del dia 21 d’octubre al 23 de desembre de 2021.

En aquest curs ens endinsarem en els principals éssers màgics de l’Edat Mitjana.

Al document informatiu trobareu molts més cursos impartits per Pau Alcover, al voltant de l’època medieval.

Malvivint de l’art. De genis ignorants al reconeixement universal

DiJOUS DE 17:00 A 18:00

Un curs impartit per Elena Conde. Del dia 21 d’octubre al 27 de gener de 2022.

El curs recorda alguns casos de dones artistes arraconades per les Acadèmies de Belles Arts. Els seus triomfs varen ser reconeguts de manera pòstuma, fins a esdevenir artistes imprescindibles de la història de l’art.

Frédéric Chopin, el poeta del piano. La manifestació més romàntica del pianisme universal

Divendres de 12:00 h a 13:00 h

Curs impartit per Andreu Riera Gomila. Del 29 d’octubre al 10 de juny de 2022.

A través de concerts-conferències entrarem dins el món apassionant de la música d’aquest geni polonès, autèntic representant del pianisme universal.

Neuroactiva’t! Mou les teves neurones

Diferents grups i horaris

Les professores Susana Monés i Macarena Sánchez conduïran aquests tallers. Es poden consultar les dates al document informatiu.

Un espai creat per a la cura de les teves funcions mentals al mateix temps que en puguis gaudir. Curs  adreçat a persones a partir de 70 anys i s’ofereix en grups reduïts. També hi ha la possibilitat de la modalitat a distància.

Taller de creativitat literària i per a la redacció i formació d’un llibre

Dimecres de 17:00 h a 18:00 h

Un curs de Guillem Rosselló Bujosa. Del 20 d’octubre al 25 de maig de 2022 (quinzenalment).

Aprendrem a descriure els nostres sentiments, pensaments i records, per tractar de crear després els nostres propis contes, relats breus, poemes, etc. Posar en ordre un escrit amb vista a la composició d’una biografia pròpia, familiar, o un llibre de cuina, etc.

Conèixer l’edat mitjana (I). Història medieval universal

DILLUNS I DIMECRES              D’11 H A 12 H

Curs impartit per Pablo José Alcover Cateura. Del dia 10 de gener al 26 de gener de 2022.

Coneixerem els fets més rellevants vinculats a les invasions germàniques, Bizanci, l’Islam i els carolingis. Tots aquests elements varen jugar un paper fonamental en el naixement d’Europa.

Dones Artistes (II): la posició i el reconeixement a partir de 1945

Dilluns de 17:00 h a 18:15 h

Un curs impartit per Pilar Rubí. Del dia 10 de gener al 28 de febrer de 2022.

L’objectiu principal és visibilitzar i conèixer l’obra de les artistes que han treballat des de 1945 fins a dia d’avui dins el context internacional de l’art contemporani.

Descobrir la Palma històrica (I). Visites guiades

Divendres d’11:00 h a 12:00 h

Pablo José Alcover Cateura és el conductor d’aquest curs que es durà a terme del 14 de gener al     18 de març de 2022.

Palma és plena de tresors per descobrir. Amb aquest curs descobrirem el nostre patrimoni ric i divers. Visitarem les esglésies de la Santa Creu, Santa Eulàlia i Sant Miquel.

Viure l’òpera! Una aproximació diferent per gaudir-ne més

Divendres de 18:00 h a 19:00 h

Curs impartit per Francesc Bonnín Socias. Del 4 de febrer al 27 de maig de 2022.

Descobrir i créixer en el plaer de l’òpera a partir de l’enteniment i la passió és el principal objectiu d’aquest curs. Incentivar a l’assistència a representació d’òperes. Valorar cada espectacle d’òpera com a únic i irrepetible. Apreciar l’espectacle en viu.

Palaus reals i arquitectures nobiliàries, símbols de glorificació i centres d’art

dijous de 17:00 a 18:00

Curs a càrrec d’Elena Conde. Del 3 de març al 19 de maig de 2022.

Les construccions palatines i nobiliàries varen ser l’espai idoni per representar l’escenografia del poder, amb diferents gustos i estètiques. Al curs parlarem d’arquitectura, costums, cerimònies i usos a la taula.

Curs d’egiptologia: història, societat i vida quotidiana des de la perspectiva de gènere

Dilluns de 18:30 h a 19:30 h

Un curs impartit per la Dra. Pilar Pujol Peré. Del 7 de març al 16 de maig de 2022.

Amb aquest curs coneixerem la vida quotidiana a l’antic egipte, el desenvolupament de l’individu en el seu context social i cultural. Ens acostarem al regnat d’un monarca masculí i a un de femení.

Descobrir la Palma històrica (II). Visites guiades

De 18:00 h a 19:00 h

Pablo José Alcover Cateura és el conductor d’aquest curs que es durà a terme del 21 de març al      27 d’abril  de 2022.

En aquesta edició del curs seguirem descobrint els indrets més singulars de ciutat. Visitarem l’església del Socors, la del Terreno i Santa Tereseta.

La bruixeria a Mallorca i al món

Dimarts i dijous d’11:00 a 12:00 h

A càrrec de Pablo José Alcover Cateura. Del 22 de març al 7 d’abril de 2022.

Amb aquest curs descobrirem el paper jugat per la bruixeria a l’edat mitjana i moderna. També coneixerem la història de les bruixes més famoses de Mallorca.

Conèixer l’edat mitjana II. Història medieval d’Espanya

DIMARTS I DIJOUS D’11:00 A    12:00 H

Pablo José Alcover Cateura ens  proposa un viatge per l’Espanya medieval. El curs tindrà lloc del 3 de maig al 2 de juny de 2022.

Coneixerem els aspectes més rellevants de regnes i pobles desconeguts de l’edat mitjana a Espanya.