Els ajuts, per valor de 150.000 euros, beneficiaran a més de 3.000 persones de les illes.

Les associacions seleccionades desenvoluparan projectes a l’ àmbit de l’ ocupació, el desenvolupament local i la millora de la qualitat de vida de persones amb discapacitat, majors i altres col.lectius en risc d’exclusió social.

Fundació Sa Nostra i CaixaBank han celebrat aquest dimarts una trobada amb les 27 associacions de les Illes Balears beneficiàries de la ´Convocatòria Social 2023´. Les entitats seleccionades comptaran amb el suport de 150.000 euros per implementar programes socials a través dels quals es preveu ajudar més de 3.000 persones de les illes.

L’acte, que s’ha desenvolupat al Centre Cultural Sa Nostra de Palma amb l’objectiu de reconèixer i agrair la feina que fan les associacions i entitats del tercer sector, ha comptat amb l’assistència de representants de les entitats seleccionades i ha estat presidit pel president de la Fundació Sa Nostra, Gabriel Lladó; per la directora territorial de CaixaBank a les Illes Balears, María Cruz Rivera, i per la presidenta en funcions del Govern Balear, Francina Armengol.

El president de la Fundació Sa Nostra ha volgut subratllar que “els programes d’Acció Social constitueixen per a la Fundació un dels exemples més grans del nostre compromís amb les persones”. Així mateix, Gabriel Lladó ha lloat “la feina incansable i desinteressada que centenars de persones venen realitzant des de les organitzacions sense ànim de lucre, per millorar la vida dels més necessitats i aconseguir un major suport social per a alguns col·lectius que se senten oblidats o marginats”.

La directora territorial de CaixaBank a les Illes Balears, per la seva banda, ha mostrat el seu agraïment als representants de les entitats que han assistit per “la gran tasca que fan diàriament per millorar la situació i les perspectives de futur dels col·lectius vulnerables”. Rivera ha afegit que “gràcies a la xarxa d’oficines de CaixaBank a les illes, podem detectar les necessitats socials de cada barri i és una prioritat per a tots els que treballem en aquesta entitat recolzar les entitats locals”.

A la cloenda de l’acte, la presidenta en funcions del govern Balear ha defensat “la tasca immensa de les entitats del tercer sector per construir una societat més justa” i ha celebrat que “a través del treball conjunt, CaixaBank i la Fundació Sa Nostra posin en marxa iniciatives com aquesta, que faciliten el camí per fer de les Illes Balears una terra d’ocupació de qualitat, cohesió social, integració i drets i oportunitats per a tots”.

L´acte ha comptat també amb l´actuació musical de Jaume Anglada.

A la cinquena edició de la convocatòria d’ajuts a projectes d’acció social s’han presentat 72 entitats del teixit associatiu de les Illes Balears de les quals s’han seleccionat 27 candidatures, la majoria de Mallorca, a les quals s’han sumat tres de les illes d’Eivissa i Formentera i una de Menorca.

Les 27 entitats beneficiàries desenvoluparan programes de caràcter social relacionats amb l’impuls de l’ocupació, el desenvolupament local, la gent gran i la discapacitat amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida dels col·lectius en risc d’exclusió social de les Illes Balears.

Les entitats beneficiàries de la ‘Convocatòria d’Acció Social 2023’ són les següents:

➢ AEMIF Asociación de Esclerosis Múltiple de Ibiza y Formentera
➢ Amadiba
➢ Amadip Esment Fundació
➢ APNEEF Asociación de Personas con Necesidades Especiales de Ibiza y
Formentera
➢ Aproscom Fundació
➢ ASNIMO

➢ Asociación Amiticia
➢ Asociación La Sonrisa Médica
➢ Aspanadif
➢ Associació Estel de Llevant
➢ Associació per a la salut mental Girasol
➢ Càritas Diocesana de Ibiza
➢ Càritas Diocesana de Mallorca
➢ Càritas Diocesana de Menorca
➢ Espiral- entitat prestadora de serveis a la joventut
➢ Fundació ASIMA
➢ Fundació Banco de Alimentos de Mallorca
➢ Fundació Deixalles
➢ Fundació EMBAT

➢ Fundació Mallorca Integra
➢ Fundació de Solidaridad Amaranta
➢ Fundació per a Persones amb Discapacitat Illa de Menorca
➢ Grupo de Educadores de Calle y Trabajo con Menores (GREC)
➢ Hermanas de Caridad San Vicente de Paul
➢ Patronat Agrupació Prominusvàlids Psíquics de la Comarca d’Inca
➢ Plataforma Socio Sanitaria
➢ Treball Solidari

Sobre l’Acció Social de CaixaBank

CaixaBank és una entitat amb una vocació profundament social. L’entitat, referent a la banca sostenible, manté una actitud de servei envers els seus clients i tota la societat en general.

L’impuls d’iniciatives d’acció social i el foment del voluntariat són una manera de contribuir a donar resposta als reptes que demana la societat, alhora que, a través de l’activitat financera, l’entitat ofereix serveis i solucions per a tota mena de persones.

L’estratègia d’Acció Social se centra a fomentar accions en col·laboració amb la Fundació ”la Caixa”, així com altres aliances que s’impulsen directament des de CaixaBank. Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d’oficines de CaixaBank, la més gran d’Espanya, amb més de 3.900 oficines retail i presència a més de 2.200 municipis de tot el país, pot donar suport a la Fundació “la Caixa” en la detecció de necessitats de entitats socials locals.

L’actuació sostenible de CaixaBank ha estat reconeguda pels organismes internacionals principals. El Dow Jones Sustainability Index la situa entre els millors bancs mundials en termes de sostenibilitat. L’organització internacional CDP, per la seva banda, la considera com a empresa líder contra el canvi climàtic.