Bankia i Fundació Sa Nostra han realitzat aquest divendres una trobada virtual per reconèixer la tasca de les 42 associacions sense ànim de lucre de l’arxipèlag balear, que enguany han rebut el suport de la ‘Convocatòria d’ajudes d’Acció Social 2020’.

En aquest esdeveniment hi han participat el director corporatiu de la Territorial de Bankia a les Balears, Antoni Serra; el director de Gestió Responsable de Bankia, David Menéndez; el president de la Fundació Sa Nostra, Jaime Canudas, i la directora de la Fundació Sa Nostra, Lucía Martín.

Durant la trobada, s’han repassat els 42 projectes de caràcter social enfocats al foment de l’ocupació, al desenvolupament local i a la millora de la qualitat de vida de la gent gran, persones amb discapacitat, en situació de desocupació i en risc d’exclusió que reben en aquesta edició un total de 140.000 euros.

Els projectes, que es desenvolupen a l’arxipèlag balear, tenen el suport d’una quantia mínima de 2.000 euros i màxima de 8.000 euros i, en cap cas, l’import rebut supera el 70% del cost total del projecte.

El president de la Fundació Sa Nostra, Jaime Canudas, ha reconegut “la gran tasca i el treball incansable i desinteressat que realitzen les organitzacions sense ànim de lucre, per millorar la vida dels més necessitats i aconseguir un major suport social per a alguns col·lectius que se senten oblidats o marginats.  Vosaltres sou els vertaders protagonistes d’aquest acte singular derivat de les restriccions de la pandèmia”. Així mateix, Canudas ha subratllat el compromís de la Fundació Sa Nostra “per reduir les desigualtats presents en la societat actual”.

Per part seva, el director corporatiu de la Territorial de Bankia a les Balears, Antoni Serra, ha traslladat a les associacions que “els projectes vostres són avui més necessaris que mai, perquè les problemàtiques com la desocupació, la pobresa o el risc d’exclusió s’han accentuat de manera considerable.  Per això, el nostre reconeixement és avui més gran, si és possible, al de qualsevol convocatòria anterior”. “Gràcies per permetre’ns caminar devora vostre, per aprendre amb vosaltres i per donar un sentit afegit al nostre treball diari.  Totes les persones que treballam a Bankia us admiram i ens fa molt feliços poder col·laborar amb vosaltres”, ha recalcat Serra.

Les entitats beneficiàries de la convocatòria d’ajudes posada en marxa per ambdues entitats són les següents:

• Estel de Llevant
  • APNEEF. Associació de Persones amb Necessitats Especials d’Eivissa i Formentera
  • Hermanas Caridad San Vicente de Paul
  • Fundació Pere Tarrés