Una mostra que fusiona les obres artístiques dels pintors alacantins Joan Castejón i Xavi Garcia

El programa Llonges de la Cultura de la Fundació Baleària estrena a Mallorca ‘Generacions i contextos’, la primera exposició oficial dels artistes Joan Castejón i Xavi García. La mostra s’inaugurarà el dijous, 4 de maig, a les 20 hores, a la Sala Petita de la Fundació Sa Nostra i es podrà visitar fins al 30 de maig.

Els dos artistes alacantins desembarquen a Mallorca amb un projecte que es va començar a gestar fa cinc anys amb molta il·lusió i complicitat i que ha donat com a resultat una exposició formada per prop d’una vintena de quadres.

L’obra de Xavi Garcia i Joan Castejón no tenen res en comú. D’una banda la del primer artista és colorida i transgressora influïda per l’art pop urbà o el collage; la de Castejón és clàssica i detallista, això es pot observar en l’esplendor de la puresa, la perfecció del seus dibuixos en blanc i negre amb cera, modelats a pur dit. Aquests dos universos tan diferents es fusionen donant origen a un de nou on el concret, es fon amb el caòtic; on el sòlid es converteix en líquid, en una poderosa i espontània mescla.

“La combinació és molt potent perquè es combinen dos estils totalment antagònics” explica Xavi Garcia. “La sutilessa, l’academicisme i el realisme de Joan davant la meva pintura arriscada on el color i la taca són les protagonistes. Combinar aquestes dues formes de treballar ha estat realment sorprenent” afegeix Garcia.

“Amb aquesta exposició volem transmetre els grans moments que hem viscut junts. Ens meravella que partint d’un plantejament inicial tan diferent, Joan i jo hem pogut trobar punts en comú per poder fusionar i complementar el nostre art, i el que també és molt important, deixar de costat els egos” argumenta Xavi Garcia qui subratlla que “la mostra és un encontre artístic i personal, un cant a trobar un acord davant postures, en principi, tan contràries”.

‘Generacions i contextos’ es podrà visitar a la Sala Petita de la Fundació Sa Nostra ubicada al Carrer de la Concepció, número 12, de Palma, des del 4 de maig al 30 de maig de 2023. L’horari d’obertura és de dilluns a divendres de 10.30 a 13.30 hores i de 17 a 20 hores.

Joan Castejón

Nascut a Elx l’any 1945, irromp en l’escena pictòrica valenciana a mitjans dels anys 60 coincidint amb l’anomenat realisme social en art com a repressió de les llibertats.

Des dels primers dibuixos fins a l’actualitat, Castejón ha desenvolupat una iconografia pròpia amb un estil molt personal. En la seva obra, fonamentalment figurativa, hi ha components surrealistes, simbòlics i expressionistes.

L’obra de Joan Castejón ha estat exhibida a institucions europees i americanes com l’IVAM, València, la Universitat de la Sorbona, París, Casa de Goya a Burdeus, Museu de la Solidaritat Salvador Allende, Xile o el Centre Cultural Espanyol, a Uruguai.

Xavi Garcia

Va néixer l’any 1974 a Monòver. Les seves obres tenen com a comú denominador el carrer, emprant oli i collages per analitzar la societat actual.

Influenciat pels estils de l’art pop i urbà, el seu treball té un resultat final modern amb una innombrable gamma de textures mixtes.

Xavi Garcia ha obtingut un reconeixement internacional quan la galeria d’art contemporani Walton Fine Arts, a Londres, va exhibir el seu treball. També ha participat en exposicions importants arreu del món com a Basilea, París, Brussel·les, Roma, Nova York i Hong Kong.

Segons la prestigiosa revista Forbes l’artista “desenvolupa un segell artístic posmodernista propi, prenent referències a Basquiat o Barceló, així com elements del pop art nordamericà (Wharhol) i el més recentment creat Urban Art. Mescla aquests elements amb trets característics de la seva regió mediterrània natal. Durant el 2021 la seva obra es va revaloritzar entorn al 10% aconseguint entrant al mercat centreeuropeu i donant el bot al mercat asiàtic”.  La previsió que va fer Forbes per al 2022 fou d’una pujada del 20% però finalment l’obra de García es va revaloritzar entre el 40 i el 60 %.