L’artista valencià presenta l’exposició “Trau els ulls de la pintura” a la Fundació Sa Nostra

La Fundació Baleària estrena l’exposició “Trau els ulls de la pintura”, del pintor Uiso Alemany. Una mostra on es contemplen una selecció de les obres creades per l’artista valencià durant la seva estada a Sao Paulo, Brasil, els darrers dos anys. El projecte, que forma part de les Llonges de la Cultura de la Fundació Baleària, es va exhibir durant el mes de maig al Club Diario de Ibiza i ara es podrà visitar fins al 28 de juny a la Sala Petita de la Fundació Sa Nostra, a Palma.

“Trau els ulls de la pintura” es va exposar per primera vegada el novembre de 2021 al Museu Valencià de la Il·lustració i de la Modernitat (MuVIM). “El títol de l’exposició no té voluntat d’explicar res; és l’obra amb la seva càrrega emocional la que deixarà sentiments en l’espectador” confessa l’artista. Alemany explica també que “aquestes obres tenen aparentment un tint més surrealitsta que algunes de les meues col·leccions anteriors”.

El comissari de l’exposició i crític d’art Fernando Castro Flórez afirma que en aquesta mostra “Uiso Alemany projecta sobre la superfície pictòrica les seues obsessions, els fantasmes, allò que li excita, però també allò que és incapaç d’acceptar”. Així mateix, afegeix que en aquesta pintura “hi ha una sòrdida bellesa que ens porta a endinsar-nos en els àmbits turbulents de la passió”.

Des de fa uns anys, la gestió cultural organitzada per la Fundació Baleària s’ha reforçat amb el programa Llonges de la Cultura, una iniciativa que promou la difusió i l’intercanvi cultural en totes les seves variants mitjançant la comunicació i la creació de vincles i sinèrgies entre persones.

L’exposició d’Uiso Alemany simbolitza aquesta comesa d’interconnexió d’artistes en l’entorn mediterrari. Un enclau de gran tradició creativa que manté tota la seva màgia inspiradora. “És un plaer dur l’obra del genial artista valencià a les belles sales de les Illes Balears”, declara Sandra Pilato Iranzo, gerent de la Fundació Baleària i historiadora d’art.

“Amb un missatge tan directe com sorprenent, Alemany reivindica de manera implacable la necessitat de bandejar la rigidesa historiogràfica per provocar un efecte de gaudi de ‘l’art per l’art’, afirma Pilato, qui afegeix que “sens dubte, l’obra d’Uiso Alemany rebrà la mateixa grata acollida que va tenir al MuVIM de València”. “I és que a la figura d’Uiso es perfila un autor de reconegut prestigi internacional, un artista únic, de trets inconfusibles, un valent creador que atorga a l’espectador un dels màxims plaers de l’art i de la vida: llibertat per interpretar”, explica la gerent de la Fundació Baleària.

“Trau els ulls de la pintura” es podrà visitar a la Sala Petita de la Fundació Sa Nostra ubicada al Carrer de la Concepció, número 12, de Palma, des de l’1 de juny al 28 de juny. L’horari d’obertura és de dilluns a divendres de 10.30 a 13.30 hores i de 17 a 20 hores.