• Els ajuts, per un valor de 150.000 euros, beneficiaran a més de 10.200 persones de les illes.
  • Les associacions seleccionades desenvoluparan projectes a l’àmbit de l’ocupació, el desenvolupament local i l’ajuda a col.lectius en risc de d’exclusió social.
  • L’acte ha estat presidit per la presidenta del Govern Balear, Francina Armengol; el president de la Fundació Sa Nostra, Jaime Canudas, i la directora territorial de CaixaBank a Balears, María Cruz Rivera.

CaixaBank i Fundació Sa Nostra han celebrat la trobada amb les 59 associacions de les Illes Balears beneficiàries de la ‘Convocatòria Social 2022’. Les entitats seleccionades comptaran amb el suport de 150.000 euros per posar en marxa programes socials a través dels quals es preveu ajudar més de 10.200 persones de tota la comunitat.

L’acte, que s’ha desenvolupat a la seu de la Fundació Sa Nostra de Palma amb l’objectiu de reconèixer i agrair la feina que fan les associacions i entitats del tercer sector, ha estat presidit per la presidenta del Govern Balear, Francina Armengol; el president de la Fundació Sa Nostra, Jaime Canudas, i per la directora territorial de CaixaBank a Balears, María Cruz Rivera.

A la trobada hi han assistit representants de les entitats seleccionades, a més de la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera i la consellera d’Afers Socials i Esports del Govern de les Illes Balears, Fina Santiago entre altres autoritats.

El president de la Fundació Sa Nostra ha tingut paraules d’agraïment i reconeixement a la tasca que exerceixen les entitats socials, “les veritables protagonistes de l’acte i les que veritablement doneu sentit a aquest programa d’ajudes”. Canudas també ha subratllat que “és un orgull veure com augmenten, any rere any, els projectes que arriben a les nostres mans, uns projectes que s’alineen amb el compromís de la Fundació per reduir les desigualtats presents a la societat actual”.

La directora territorial de CaixaBank a les Illes Balears, per la seva banda, ha mostrat el seu agraïment als representants de les entitats que han assistit per “la gran tasca que fan diàriament per millorar la situació i les perspectives de futur dels col·lectius vulnerables als que atenen” i ha destacat “la importància de la col·laboració entre les diferents entitats i institucions per protegir les persones en situació de vulnerabilitat”.

A la cloenda de l’acte, la presidenta del Govern de les Illes Balears ha agraït la feina i l’empenta a les entitats socials “que aportin tanta i tanta humanitat a la seva feina per millorar la vida de les persones”. Armengol ha defensat que, gràcies a la col·laboració d’institucions, sector privat i tercer sector, “estem ajudant a construir una societat millor ia fer d’aquestes illes un territori cada cop més just i més igualitari”, contribuint a la consolidació de projectes centrats en “l’ocupació de qualitat, l’accessibilitat, la integració i la cohesió social o l’acompanyament a les persones vulnerables, malalts o en situació de risc”.

En el desenvolupament de la trobada, hi han participat entitats de totes les Illes com APNEEF, Estel de Llevant i Fundació Deixalles i ha comptat amb l’actuació del cantant Xanguito amb el Cor de Fundació Sa Nostra.

A la quarta edició de la convocatòria d’ajuts a projectes socials s’han presentat 76 entitats del teixit associatiu de les Illes Balears de les quals se s’han seleccionat 59 candidatures, fet que suposa un 70% més que l’edició anterior.

Les 59 entitats finalistes desenvolupen programes de caràcter social relacionats amb l’impuls de l’ocupació, el desenvolupament local, la gent gran i la discapacitat amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida dels col·lectius en risc d’exclusió social de les Illes Balears.

Les entitats beneficiàries de la ‘Convocatòria Social 2022’ són les següents:

• ABDEM Asociación Balear de Esclerosis Múltiple
  • ADIBA
  • AEMIF Asociación de Esclerosis Múltiple de Ibiza y Formentera
  • AFAMA Associació de Familiars i Amics de Malalts d’Alzheimer
  • ALAS Associació de Lluita Antisida de les Balears
  • ALCER Illes Balears
  • Amadiba
  • Amadip Esment Fundació
  • APFEM
  • APNEEF Asociación de Personas con Necesidades Especiales de Ibiza y Formentera
  • ASDICA