80 alumnes de la UIB han participat en aquesta iniciativa per donar a conèixer el funcionament de la borsa. Els guanyadors es repartiran 3.600 euros en premis.

Els guanyadors de la XXIX edició del Club d’Inversió Bankia-UIB en les tres categories d’aquesta competició són:

• Premi de classificació general (rendibilitat) (1.200 euros): grup 11, integrat per Francisco Guillem Conejeros i Marcos Falque Vidal, que han aconseguit una rendibilitat total del 36 per cent.
  • Premi a la regularitat (1.200 euros): grup 25, integrat per Joan Ripoll Serra i Santiago Ferrer Osma, que han aconseguit una rendibilitat total del 16,6 per cent.
  • Premi a la gestió de cartera (rendibilitat i diversificació) (1.200 euros): grup 7, integrat per Javier Rico Torres, Natalia Rico Torres i Eduardo Rico Torres, que han aconseguit una rendibilitat del 8,1 per cent.

Els guardons els han lliurat el Sr. Gabriel Sunyer, de Banca Privada de Bankia Balears; el Sr. Gabriel Moncadas, director de zona Mallorca Centre de Bankia; el doctor Javier Capó, director del Club d’Inversió Bankia-UIB i professor de Departament d’Economia Aplicada de la UIB, i la vicerectora d’Estudiants, la doctora Rosa Isabel Rodríguez.

Club d’Inversió Bankia-UIB

El Club d’Inversió Bankia-UIB té com a objectiu principal donar a conèixer els aspectes operatius del funcionament dels mercats organitzats d’accions, d’una banda, mitjançant la gestió d’una cartera de valors amb diners ficticis i, d’altra banda, la participació en accions formatives, com conferències i seminaris, garantint que la participació al Club potenciï la comprensió i el coneixement equilibrat de la realitat dels mercats financers. En definitiva, es pretén que els concursants puguin:

• Iniciar-se en l’operativa dels mercats financers i la gestió de carteres de valors.
  • Seguir l’evolució de la informació econòmica i financera.
  • Assistir a conferències i accions formatives sobre temes de borsa.
  • Descobrir una sortida professional lligada als seus estudis.
  • Participar en una tasca d’equip.

Un dels trets característics del Club és que està obert a tots els alumnes matriculats a la UIB de qualsevol carrera universitària. D’aquesta manera, les seves activitats entronquen amb l’objectiu de l’EEES de donar una formació bàsica més multidisciplinària. Així mateix, l’aprenentatge per l’experiència enllaça amb la idea del saber fer que estableixen les competències dels títols de grau i fomenta el treball en equip i la presa de decisions, dos valors d’alta importància en la formació de professionals.

Una mica d’història

La primera edició del Club Sa Nostra-UIB data de l’any 1989. Amb els anys el concurs ha anat adquirint rellevància i s’ha incrementat el nombre de participants i el nombre d’activitats de formació. Avui, el Club d’Inversió Bankia-UIB és el club de borsa més antic d’Espanya, juntament amb el del diari Expansión.

La proposta, que encara ara resulta innovadora, consisteix a oferir un aprenentatge actiu, que aprofita la curiositat natural dels estudiants i que els porta a pensar per si mateixos i a saber quines són les preguntes importants i, després, a trobar-ne la resposta. Una metodologia en la qual l’error és una peça clau del procés d’aprenentatge i no la manifestació del fracàs.

La XIX edició

Aquesta edició ha comptat amb la participació de 80 alumnes de la UIB, organitzats en 34 grups. Cada equip ha comptat amb un patrimoni fictici de 100.000 euros, que s’han invertit en accions de mercat continu espanyol i de l’Eurostoxx 50.

Com a premi, els grups més ben classificats es repartiran, entre tots, 3.600 euros en efectiu. El primer de la classificació general, que hagi obtingut una major rendibilitat acumulada, rebrà 1.200 euros. El grup que hagi mostrat una major regularitat al llarg de l’activitat, mesurada pels resultats obtinguts cada mes, rebrà 1.200 euros. Finalment, el grup que hagi fet una millor gestió de cartera, combinant rendibilitat i diversificació del risc, rebrà 1.200 euros.