La mostra vol retre homenatge a la història de la naviliera amb un recull d’obres d’artistes de l’arc mediterrani

Després d’estrenar-se a Eivissa, 25 anys Baleària desembarca a Menorca per commemorar la trajectòria de la companyia de transport marítim durant el darrer quart de segle. La mostra s’inaugurarà el pròxim 11 de maig a les 20.00 hores a l’Espai Sant Josep de Ciutadella. Una iniciativa impulsada per la Fundació Balèaria en col·laboració amb la Fundació Sa Nostra i comissariada pel gestor cultural Antoni Torres.

Una col·lecció singular que reuneix les obres de diversos artistes procedents de diferents punts de la Mediterrània: Illes Balears, Comunitat Valenciana, Andalusia i Ceuta. En aquesta col·lectiva participen els menorquins Zulema Bagur, Florit Nin i Paca Florit.

La pluralitat d’orígens dels artistes implicats té el propòsit de continuar impulsant l’intercanvi d’idees, el desenvolupament cultural i la convivència entre les poblacions dels diferents territoris que uneix la naviliera. Cada autor ha creat en exclusiva una obra fidel al seu estil artístic, recollint així una mostra de diverses disciplines entre les quals destaquen la pintura, escultura, fotografia i ceràmica.

L’exposició és un reconeixement especial a la promoció cultural que ha realitzat durant aquests anys la Fundació Baleària, facilitant l’intercanvi cultural entre artistes del territori en el qual la companyia és present.

Ricard Pérez, president de la Fundació Baleària, ha destacat que “la cultura és part inalienable de l’ànima de Baleària” i ha subratllat que “una mostra col·lectiva amb artistes de diferents arrels i influències és la millor manera de commemorar la història de la naviliera i d’explicar la seva raó de ser”. “Des de fa 20 anys organitzem activitats de caràcter artístic per a dinamitzar l’intercanvi cultural i intel·lectual, contribuint així a la cohesió social i benestar dels ciutadans”, ha assegurat Pérez.

Aquesta mostra neix amb el propòsit de viatjar per la mar, per celebrar el 25 aniversari de la naviliera a través de les Llonges de la Cultura de la Fundació Baleària. L’exposició es va estrenar el passat mes d’abril a Eivissa i ara s’inaugura a Menorca. La idea és que arribi al mes de juny a Mallorca per a després itinerar durant el 2023 i 2024 per altres punts del Mediterrani fins arribar a Ceuta.

A més dels tres artistes locals abans mencionats, entre la llista de noms que signen una obra per a 25 anys Baleària  s’hi troben Joan Costa, Natatxa Lebedeva, Tomeu Canyelles, Joan Pascual, Xisco Ramis i Mariano Mayol (Mallorca); Carles Guasch, María Catalán i Diana Bustamante (Eivissa); Enric Riera (Formentera); Ana Uceda i Ángel Zabala (Almeria); Dori Fernández i Emilio Pérez Gallego (Cadis); Zingraff, Joan Castejón, Imma Mengual i Ramón Pérez Carrió (Alacant); Empar Boix i Paqui Revert (València) i Alejandro Pedrajas (Ceuta).

Durant la inauguració del pròxim dijous a Ciutadella se servirà un còctel per a tots els assistents, acompanyat d’una actuació musical de glossadors menorquins de la Colla Soca de Mots.

L’exposició es podrà visitar fins al 30 de maig a l’Espai Sant Josep, al carrer de Santa Clara, 9, de Ciutadella. L’horari d’obertura és de dilluns a dissabte de 17 a 20.30 hores.