• L’artista mallorquina exhibeix la seva obra al voltant de la figura femenina a l’Espai Sant Josep fins el 24 de juny

La Fundació Baleària obre al públic ‘Evanescents’, la nova exposició de l’artista mallorquina Gabriela Seguí a Menorca. Una mostra que es va exhibir durant el passat mes de febrer a la sala Els Magazinos de Dénia, en el marc del programa Llonges de la Cultura, i que ara aterra a l’Espai Sant Josep de Ciutadella del 31 de maig al 24 de juny.

‘Evanescents’ ens transporta a un imaginari poètic on la figura femenina és el fil conductor de l’exposició. En paraules de la mateixa artista: “Sovint visions instantànies que s’esvaeixen com el fum, queden gravades dins nostre amb una força captivadora”, explica.

Les obres es presenten com un recorregut, una travessia que ens acosta a les dones d’orígens més humils com les ‘intocables’ de l’Índia rural fins a la representació poètic-simbòlica de la dona a Occident.

Cada quadre ens convida a reflexionar sobre les emocions, els desigs des d’una perspectiva intimista i personal. “En el meu treball persegueixo la bellesa, l’harmonia cromàtica, subtilesa de les formes en les expressions dels rostres, la diversitat de matisos en les mirades, la humanitat fràgil i vibrant, reflectida en la captació del sentiment a evocar”, confessa Seguí.

La pintura consisteix en tècniques mixtes damunt taula realitzades lentament combinant diverses capes, veladures, pa d’or, textures, transparències i collage en paper japonès.

Mirades de diferents orígens i edats esdevenen combinades amb altres imatges simbòliques en forma de mosaic pictòric i temes com el desig de maternitat, d’alliberament, la dona en risc d’exclusió social, la solitud, conformen el conjunt del treball realitzat.

L’exposició està comissariada pel gestor cultural Antoni Torres i es pot visitar en horari de dimarts a divendres de 17 a 20.30 hores i dissabte d’11 a 13.30 hores i de 17 a 20.30 hores.

Gabriela Seguí (Palma, 1978)

Gabriela Seguí és llicenciada en Belles Arts a la Universitat de Barcelona amb especialitat en pintura i gravat.

L’any 2004 obté el primer premi en el IV Certamen Internacional de Pintura Jove de la Fundació Barceló i posteriorment el primer premi del Concurs de Cartells per a la Fira d’Abril 2008 de l’Ajuntament de Palma.

Ha fet nombroses exposicions individuals a Osca, Barcelona i la seva obra ha estat exposada a Mallorca a indrets com la Misericòrdia, l’Espai Mallorca, Es Baluard Museu o Ca’n Gelabert i a punts d’Europa com a la Galearia Mikael Andersen de Berlín.