Un concert que se celebrarà el 14 de juny i comptarà amb la participació de destacats músics de totes les illes

Miquel Brunet, Neus Guasch, Maria Josep Cardona i Pau Cardona seran els intèrprets

Arriba un dels concerts més esperats de la programació musical Melodies de primavera organitzat per la Fundació Sa Nostra a Ca’n Tàpera. Es tracta de “Cruïlles”, una co-creació entre la Fundació i el Festival FestMusic Mallorca 2024 que destaca la riquesa i diversitat musical de les Illes Balears.

L’esdeveniment tendrà lloc el 14 de juny i servirà per celebrar el Dia Europeu de la Música que es commemora el 21 de juny.

El concert comptarà amb la participació d’artistes musicals rellevants del panorama balear, oferint un repertori que abraça des de peces vocals com instrumentals que evoquen les arrels i tradicions de les nostres illes. Aquest homenatge a la música de la terra tindrà un enfocament molt personal, reflectint la identitat i l’ànima de cada illa.

El concert oferirà un viatge musical pels diferents indrets de l’arxipèlag balear, amb un repertori que inclou peces de Formentera, Eivissa, Menorca i Mallorca, retratant la diversitat de cada una de les illes.

L’esdeveniment compta amb la col·laboració de Baleària.

Des de Formentera, la cantautora eivissenca Maria José Cardona ens oferirà els temes “Formentera”, “Bona nit Blanca Roseta” i “Jo tenc una enamorada”.

La violinista eivissenca Neus Guasch, ens delectarà amb “Cançó de vesprada”, “Com voleu germans que canti” i “La carta que m’enviares”.

Pau Cardona, violoncel·lista menorquí, ens oferirà un repertori que inclou “La nuvia d’Algendar”, “Roseret” i “Mira el cel i escolta es vent”.

Per concloure el concert, el pianista i compositor mallorquí Miquel Brunet ens delectarà amb “Flautejant”, “Fil per randa” i “Amb el cor estret”.

“Cruïlles” tindrà lloc el 14 de juny a la Sala Capella de Can Tàpera de la Fundació Sa Nostra i oferirà als assistents una experiència única de connexió amb la música autòctona en un entorn inigualable. Una vetllada inoblidable per celebrar el Dia de la Música plena de melodies que reflecteixen l’essència i l’esperit de les nostres illes. Les entrades ja estan disponibles i es poden adquirir al següent enllaç: https://ticketib.com/es/events/fundacio-sa-nostra-can-tapera-cruilles

Currículum dels intèrprets

Maria Josep Cardona: Cantautora d’Eivissa, va estudiar al Conservatori de Música d’Eivissa. Ha format part dels grups Spioks i 4 de Copes, i actualment lidera el projecte Imaràntia. Ha actuat per tot el territori dels Països Catalans.

Neus Guasch Ferrer neix a Eivissa i és aquí on comença els seus estudis de piano i, posteriorment, de violí. Quan finalitza el grau professional de violí, inicia els Estudis Superiors a Mallorca on rebrà classes de José Manuel Álvarez Losada i alhora, de Vicent Balaguer, Chee Yun Kim i Agustín León Ara, entre altres. A dia d’avui, es dedica a la docència i la compagina tocant amb diverses agrupacions a les illes d’Eivissa, Formentera i Mallorca.

Pau Cardona: Violoncel·lista de Menorca, amb formació a Menorca i Barcelona. Membre de l’Orquestra de Cambra Illa de Menorca des de l’any 2000, ha col·laborat amb diverses formacions musicals i combina la seva activitat docent amb la interpretativa.

Miquel Brunet: Pianista, compositor i productor audiovisual de Mallorca, amb estudis de piano, harmonia i composició a les Illes Balears i París. Amb més de 20 anys d’experiència en producció musical, dirigeix Ona Edicions Musicals i Ona Digital. Ha col·laborat amb nombrosos artistes i realitzat composicions per a teatre i cinema. Ha rebut el premi Miquel dels Sants Oliver dels Premis 31 de desembre per la Cantata Rua Fosca, juntament amb Jaume Santandreu, Premi Enderrock 2022 pel disc “La Llei D’OHM”, Premi Enderrock 2020 pel disc “Missa del descreure” premi Arts 2005 i premi Populars 2008 (a Ona Digital), a més de la Medalla d’Or de l’Ajuntament de Valldemossa.