L’esdeveniment, patrocinat per CaixaBank, tindrà lloc el 2 de juliol i acollirà les actuacions de Capella Mallorquina i Palma Gospel Singers

Un any més, l’estiu mallorquí inaugura el calendari musical amb el tradicional Concert al Torrent de Pareis, a Escorca. Una iniciativa impulsada per la Fundació Sa Nostra amb el suport de CaixaBank que se celebra cada primer diumenge de juliol des de fa més de mig segle. Una cita que preveu reunir centenars de residents i turistes melòmans en un enclau privilegiat de la Serra de Tramuntana com és el Torrent de Pareis. El recital tindrà lloc el diumenge 2 de juliol, a les 17.30 hores i tindrà una durada aproximada d’una hora. L’entrada és gratuïta.

“El Concert al Torrent de Pareis és tota una tradició per a molts de mallorquins i visitants” ha explicat el president de la Fundació Sa Nostra, Gabriel Lladó, qui ha afegit que “la Fundació Sa Nostra demostra el seu compromís amb la cultura a través d’iniciatives com aquesta que, any rere any, desperten tanta expectació i tenen una excel·lent acollida per totes les persones aficionades a la bona música”.

Fa 39 anys que la Fundació Sa Nostra organitza i promou el Concert al Torrent de Pareis. Una iniciativa del pintor Josep Coll Bardolet, l’any 1964, per difondre la música de coral arreu de Mallorca en un entorn extraordinari.

Les formacions musicals que actuaran en la edició número 59 del Concert al Torrent de Pareis són Capella Mallorquina i Palma Gospel Singers. Oferiran un pograma eclèctic amb temes religiosos, cançons tradicionals mallorquines i d’altres obres més contemporànies.

La prestigiosa coral mallorquina Capella Mallorquina serà l’encarregada d’iniciar el recital. La formació va ser fundada per Bernat Julià l’any 1966 i està considerada una de les institucions impulsores del moviment coral de les illes Balears. Patrocinada per la Fundació Barceló, desenvolupa una important temporada de concerts a Mallorca amb una plantilla d’una cinquantena de cantaires i amb un repertori de més de 800 obres.

Dirigida per José Martínez, Capella Mallorquina interpretarà al Concert un repertori basat en cançons populars mallorquines: Una dona llarga i prima, Sor Tomasseta, Ton pare no té nas, La Balanguera i Parado de Valldemossa.

La segona part del recital estarà marcada per obres més internacionals de la mà de Palma Gospel Singers. Es tracta d’una agrupació coral dedicada íntegrament a la música gòspel amb repertoris tradicionals d’aquest estil que combinen amb altres estils musicals amb arranjaments que li donen un cert accent gòspel. Fundada l’any 2015, està dirigida per Rafel Fiol i està formada per 50 cantaires, el pianista Andreu Burguera, el bateria Arnau Caselles i el baixista Macià Guasp. En aquesta ocasió interpretaran els temes Holy Spirit, Let it be, Joyful Joyful, Center of my joy i At the table.

Per finalitzar el concert, les dues formacions vocals delectaran al públic assistent amb la interpretació de dues obres conjuntament: Total praise de R. Smallwood i Oh, happy day! d’Edwin R. Hawkins.