Ambdues entitats impulsen aquesta iniciativa que es durà a terme a partir del 17 d’abril a Ca’n Tàpera

La Fundació Sa Nostra i l’Associació per a la Salut Mental Gira-Sol organitzen la primera edició de les “Jornades d’Autoconeixement per a Adolescents”. Un projecte innovador i enriquidor en què participaran 11 joves de Gira-Sol d’entre 15 i 17 anys. Les sessions tindran lloc a la seu de la Fundació, a Ca’n Tàpera, a partir del 17 d’abril de 2024 fins al 12 de juny de 2024.

L’objectiu principal d’aquestes Jornades és proporcionar als joves un espai propi on puguin descobrir i potenciar les seves qualitats individuals, explorant el potencial que cadascun d’ells posseeix però encara no reconeix plenament.

Sota la direcció d’experts en el camp del desenvolupament personal i la salut mental, els adolescents participaran en una sèrie d’activitats i dinàmiques dissenyades per fomentar l’autoconeixement i l’expressió creativa. Un espai per a conèixer, sentir, experimentar, expressar i prendre consciència de les seves capacitats i habilitats per a poder despertar el poder personal de cadascun dels joves.

”Ens sentim profundament contents de col·laborar amb l’Associació Gira-Sol en aquestes Jornades tan importants per al creixement dels nostres joves. A la Fundació Sa Nostra, creim fermament en el poder de l’autoconeixement i la promoció del potencial individual”, ha afirmat Gabriel Lladó, president de la Fundació Sa Nostra, qui ha afegit que “aquestes sessions són una oportunitat per a cada adolescent per descobrir-se a sí mateix i cultivar un sentit de confiança i autenticitat.”

Les trobades es basaran en una metodologia experiencial, centrada en l’adquisició d’un coneixement profund a través de l’experimentació i la participació activa. Es fomentarà l’aprenentatge a través de tots els sentits, permetent als joves submergir-se totalment en les dinàmiques i compartir experiències amb el grup.

Les Jornades tindran lloc en les instal·lacions de Can Tàpera, de la Fundació Sa Nostra, i es distribuiran en sessions vivencials de dues hores els dies 17 i 24 d’abril; el 8, 15, 22 i 29 de maig i el 5 i 12 de juny.

El programa de les Jornades abordarà assumptes com l’atenció, la concentració, la respiració, l’autoconcepte, la identitat, la consciència sensorial, l’exploració del potencial individual, la imaginació o la relaxació.

Les formadores que impartiran aquestes sessions són Ana García, Maria José Domínguez i Rosalia Roquero: educadores, pedagogues i psicòlogues amb una àmplia experiència en aquests camps.

Sobre la Fundació Sa Nostra

La Fundació Sa Nostra, amb 10 anys d’experiència, és una entitat compromesa amb el desenvolupament social, cultural i educatiu de les Illes Balears. Amb la seva nova seu a Ca’n Tàpera, la Fundació continua la seva missió de contribuir al creixement i benestar de la comunitat, cercant sinèrgies amb entitats que comparteixen aquest mateix propòsit.

Basada en el seu lema “compromís amb les persones”, la Fundació manté una relació estreta i solidària amb aquells que més ho necessiten i com a institució compromesa amb l’acció social, persisteix en la missió de fomentar una societat més inclusiva i justa a les Illes Balears.

Sobre l’Associació Gira-Sol

L’Associació Gira-Sol és una entitat que té com a objectiu millorar la salut i el benestar social de les persones amb trastorn mental i la seva millora de qualitat de vida cercant la seva integració plena a la comunitat. L’entitat proporciona eines per acompanyar-los en el seu procés de recuperació individual.

L’Associació Gira-Sol fa servir metodologies actualitzades basaden en el model de recuperació amb professionals compromesos i qualificats. L’enfocament se centra en facilitar la recuperació i la integració social de les persones amb trastorn mental, proporcionant un entorn de suport i empoderament.