La iniciativa programada per la Fundació Sa Nostra, amb la col·laboració de CaixaBank, a benefici de Zaqueo, tendrà lloc el 22 de desembre a lesglésia de Santa Eulàlia

Un any més, la Fundació Sa Nostra organitza, amb la col·laboració de CaixaBank, el tradicional “Concert Solidari de Nadal” que transformarà la majestuosa església de Santa Eulàlia de Palma en un escenari màgic el proper divendres, 22 de desembre, a les 19.30 hores.

En aquest esdeveniment cultural clau de les festes de Nadal de ciutat, les destacades veus del Cor de la Fundació Sa Nostra i les veus angelicals dels Blauets de Lluc es fusionaran en un recital únic. Novament, ambdues formacions vocals oferiran un programa musical en què part del repertori estarà interpretat de manera conjunta, enriquint l’experiència musical per a tots els assistents.

Els fons recaptats mitjançant aquest projecte solidari, impulsat per CaixaBank i la Fundació Sa Nostra, es destinaran a Zaqueo, una associació que enguany compleix 25 anys de vida donant resposta a persones en risc d’exclusió a través del seu menjador social. L’entrada-donatiu del concert és de 10 euros.

El president de la Fundació Sa Nostra, Gabriel Lladó, ha animat els ciutadans “a participar i col·laborar en aquesta causa noble. El Concert Solidari de Nadal es converteix en una plataforma per a l’acció solidària, on cada contribució es transforma en un gest significatiu per ajudar els que més ho necessiten”. Així mateix, Lladó ha subratllat que “des de la Fundació Sa Nostra seguirem donant suport a experiències com aquesta per contribuir en la valuosa tasca d’associacions i entitats socials de les nostres illes en la construcció d’un món més inclusiu i just”.

Programa musical

Les obres litúrgiques i populars tornaran a jugar un paper destacat en el repertori del Concert Solidari de Nadal.

El Cor de la Fundació Sa Nostra, dirigit per Francesc Bonnín, obrirà el Concert amb fragments de l’obra “Magnificat” de Johann Pachelbel. Acte seguit interpretaran dues peces de Nadal: la cantata “Puer natus in Betlem” de Michael Praetorius i “Niño Dios D’amor Herido”, una obra del segle XVI del compositor espanyol Francisco Guerrero. Seguidament el Cor interpretarà les obres “Glory to God in the highest” de Randall Thompson, “Alegria” del Circ du Soleil i “Have yourselfs a Merry Little Christmas” de H. Martin i R. Blane.

Per la seva part, el cor de l’Escolania de Lluc iniciarà la segona part del recital interpretant una selecció de l’obra “Tres motets Opus 39” de Felix Mendelssohn. Després els Blauets de Lluc cantaran “Goig de Nadal” i “Anem a Betlem, petita suite de Nadal” amb arranjaments de Baltasar Bibiloni. Finalitzaran el seu repertori amb les peces “Dalt el cel els àngels” i “Veniu tots els homes”. Estaran dirigits per Ricard Terradas i acompanyats al piano per Rafel Riera.

Les dues formacions vocals finalitzaran el concert interpretant plegades el clàssic “Santa Nit” del compositor Franz Gruber.

Recaptació

Enguany els fons recollits seran dirigits a l’associació Zaqueo, un centre acollidor que, des de 1998, ha estès els seus braços a aquells que més ho necessiten. Sense distincions ni requisits, Zaqueo obre les seves portes a tothom, sense fiscalitzar les necessitats dels que cerquen ajuda.

Una entitat que enguany celebra 25 anys donant suport a les persones vulnerables que no tenen coberta una necessitat tan bàsica com la de l’alimentació. Diàriament reben prop de dos cents usuaris al seu menjador social.

L’entrada donatiu és de 10 euros i es podrà adquirir el mateix dia 22 de desembre, abans de l’inici del concert, a l’església de Santa Eulàlia de Palma. També es podrà aconseguir amb venda anticipada a Ca’n Tàpera, seu de la Fundació Sa Nostra (Carrer de Ca’n Tàpera, 5, Palma) en horari de dilluns a divendres de 10.30 h a 13.30 h o a través de Bizum (digits ONG 08610). Així mateix, s’ha habilitat una Fila 0: ES33 2100 8408 1613 0023 8607 per tots aquells que no puguin assistir al concert però vulguin col·laborar en la causa.