La mostra recull les obres de més de 50 artistes del mediterrani a la Sala Petita de la Fundació Sa Nostra de Palma

La Fundació Baleària estrena ‘En Extinció’, una nova exposició itinerant que recull les obres de més de 50 artistes de l’arc mediterrani, la majoria procedents de les Illes Balears, sobre l’impacte humà en el medi ambient. La mostra, que forma part de les Llonges de la Cultura de la Fundació Baleària, es va inaugurar el 3 de maig a la Sala Petita de la Fundació Sa Nostra de Palma i es podrà veure fins al proper dia 27 de maig.

El comissari de l’exposició, Antoni Torres Martorell, explica que aquesta exposició col·lectiva vol ser “una crida d’atenció sobre les espècies en perill d’extinció; tant espècies animals com vegetals”, i afegeix que “fins i tot alguns dels artistes participants reflexionen sobre el futur de l’espècie humana”. La mostra es caracteritza per l’ús abundant del suport pictòric, encara que també destaca per l’escultura i la fotografia. “Les peces són de format mida foli i cada artista ha treballat segons el seu estil. Hi seran presents artistes de totes les edats, i des d’emergents fins a consolidats. Les obres són inèdites, ja que han estat creades expressament per a l’exposició”, assenyala el comissari, que forma part de l’associació cultural Art amb B. “També entren en aquesta col·lectiva alumnes de la futura Facultat de Belles Arts Adema”, afegeix.

L’exposició s’emmarca en un conveni entre la Fundació Baleària i la Fundació Sa Nostra i duu implícit un missatge medi ambient motivador, atès que aquest és un objectiu comú entre ambdues organitzacions. Així mateix, la mostra compta amb la col·laboració de la Fundació Palma Aquarium, amb la qual les dues fundacions mantenen projectes oberts de treball en matèria de conservació i recuperació d’espècies marines com les tortugues.

Entre la llarga llista d’artistes que signen una obra per a ‘En Extinció’ s’hi troben Núria Bosch, Pilar Cerdà, Antoni Ferragut, Dolors Comas, Tomeu Estelrich, Francesc Florit Nin, Paca Florit Cerdà, Doralice Souza, Nuria Ferrer Barbany, Angel Zabala, Antoni Marí ‘Tirurit’, Gabriela Seguí, Jorge Cabral, Ximo Canet, Ana Politakis, Pep Aguilar, Imma Mengual, entre d’altres.

‘En extinció’ té vocació itinerant i, a partir del seu pas per la Sala Petita, començarà un periple viatger per les illes i la Comunitat Valenciana.

L’exposició es podrà visitar fins al 27 de maig a la Fundació Sa Nostra, al carrer Concepció, número 12 de Palma. L’horari d’obertura és de dilluns a divendres de 10:30 a 13:30 hores i de 17 a 20 hores. Dissabtes, diumenges i festius la sala romandrà tancada.