El programa de concerts a la fresca s’inaugura el 6 de juliol amb la música de Jaume Anglada

La Fundació Sa Nostra organitza la tercera edició d’ ‘Els dijous de Ca’n Tàpera’, una iniciativa cultural que s’estructura en cinc concerts a l’aire lliure, del 6 de juliol al 3 d’agost, a la finca de Ca’n Tàpera, nova seu de la Fundació Sa Nostra a Palma. Totes les activitats són gratuïtes i és necessària la inscripció prèvia a la plana web www.eventbrite.es

Un any més, l’esplanada de la finca palmesana de Ca’n Tàpera es convertirà en l’escenari d’una de les cites culturals més esperades a l’estiu mallorquí. La música inundarà aquest espai tots els dijous del mes de juliol i el primer del mes d’agost amb el cicle de concerts a la fresca ‘Els Dijous de Ca’n Tàpera’.

“Aquest cicle ens fa especial il·lusió perquè es tracta d’un projecte que engresca centenars de mallorquins i mallorquines aficionats a la música alhora que dinamitza el nostre centre de Ca’n Tàpera’ ha afirmat el president de la Fundació Sa Nostra, Gabriel Lladó. “Arribam a la tercera edició d’un programa ja consolidat que esperam  torni a ser tot un èxit” ha explicat Lladó qui ha afegit que “amb projectes com aquest, reafirmam el compromís de la Fundació en promoure la cultura als nostres centres durant tot l’any”.

‘Els Dijous de Ca’n Tàpera’ ofereix un programa de concerts que engloba diversos estils musicals: clàssic, coral, pop, rock i havaneres i que reunirà a l’escenari del Ca’n Tàpera joves talents i artistes consagrats dins el panorama musical balear i nacional.

Jaume Anglada serà l’encarregat d’encetar el cicle de concerts el proper 6 de juliol. Cantautor, actor i presentador de televisió, Jaume Anglada és un artista palmesà amb una dilatada carrera musical que va començar als 8 anys d’edat. Es va iniciar a la música amb el saxofon passant posteriorment a la guitarra amb la qual viatja incansablement pel món. Amb una desena de discos a l’esquena, l’artista oferirà a Ca’n Tàpera un repàs dels grans èxits  amb temes com ‘Cridaré el teu nom’, ‘Navegando solo’ o “Les claus del teu nom’.

El Cor de la Fundació Sa Nostra i la Coral CantArte actuaran en el segon dels concerts de ‘Els Dijous de Ca’n Tàpera”, el dia 13 de juliol. Dirigits per Francesc Bonnín, les dues formacions corals oferiran un programa molt complet i eclèctic que s’estructurarà en tres blocs amb una temàtica comuna: l’amor. En el primer dels blocs, el Cor de la Fundació Sa Nostra interpretarà obres com ‘El breve espacio que no estás’ de Pablo Milanés, ‘Te vendré a cercar’ de Joan Muntaner Xanguito o ‘Bona nit’ d’Els Pets. En el següent bloc, la Coral CantArte interpretarà temes com ‘Paraules d’amor’ de J. Manel Serrat, ‘O occhi manza mia’ d’Orlando di Lasso o ‘Boig per tu’ de Sau. Per finalitzar el concert, les dues corals interpretaran conjuntament quatre obres.

El dijous 20 de juliol s’uniran les veus de la prestigiosa coral Capella Mallorquina amb el Cor infantil i Coral municipal d’Andratx sota la direcció d’Alicia Moreno i José María Moreno. Iniciarà el concert el Cor Infantil d’Andratx amb la cançó de bressol ‘Duérmete, hijo de mi alma’ i interpretaran alguns temes ben coneguts com ‘Edelweis’ de la pel·lícula ‘Sonrisas y lágrimas’. Acte seguit les tres formacions corals interpretaran conjuntament obres d’òpera i sarsuela com ‘Pasacalle’ de Federico Chueca, ‘Cor d’esclaus hebreus’ de l’òpera Nabucco de Giuseppe Verdi o ‘Mazurca de las sombrillas’ de Federico Moreno Torroba.

El popular grup d’havaneres i cançons marineres Ben Trempats actuarà al concert del 27 de juliol. Es tracta d’un grup musical amb una dilatada experiència instrumental i una sòlida formació vocal amb 10 anys de trajectòria. Han actuat amb les corals filials de la UIB i Orfeó i Cor de Pares i Mares a diversos indrets de les Illes Balears i al concert al Torrent de Pareis organitzat per la Fundació Sa Nostra. L’estiu de 2017 varen presentar el seu darrer disc “Ben Trempats canten Bonet de Sant Pere”, produït per Blau-Xocolat amb una selecció de temes del gran Bonet amb motiu del centenari del seu naixement.

Finalment el cantautor Rafa Ferrá serà l’encarregat de cloure el cicle de concerts ‘Els dijous de Ca’n Tàpera’ el dia 3 d’agost. Amb més de 20 anys a la música, Ferrá és un dels artistes més coherents del panorama musical balear, ex membre del grup Fora des sembrat, va emprendre la seva carrera en solitari amb un pop elegant cantat en castellà. Per a l’ocasió interpretarà ‘Caigo sin ti’, ‘Me agarro a la vida’ i ‘Mi felicidad’ entre d’altres temes del seu repertori.

Abans de l’inici de les actuacions, els assistents tindran la possibilitat de visitar les instal·lacions de la reformada finca de Ca’n Tàpera, propietat de la Fundació Sa Nostra, ubicada al carrer Ca’n Tàpera, número 5 de Palma.

Tots els concerts tindran lloc a les 20.30 hores i són gratuïts amb inscripció prèvia a la plataforma www.eventbrite.es

6 de juliol: bit.ly/DijousCanTaperaJaumeAnglada

13 de juliol: bit.ly/DijousCanTaperaCorFundacioSaNostra