Melodies Estacionals a Ca’n Tàpera” preveu acollir una dotzena de concerts, performances, presentació de discs i activitats infantils fins al mes de juny

Artistes destacats com Magí Garcies Catalina Carrasco, Jaume Tugores o grups com Voicello formaran part de l’edició Primavera

La Fundació Sa Nostra revela l’agenda d’activitats culturals a la nova seu de Ca’n Tàpera. Una aventura sensitiva a través de la música i les estacions que promet ser una experiència inoblidable per als amants de la música i la cultura.

Amb un programa divers i vibrant, els públic podrà descobrir la riquesa cultural que Can Tàpera ofereix mitjançant una sèrie de concerts que es duran a terme al llarg de tot l’any. Des de les celebracions de les dates i festivitats més assenyalades fins a recitals íntims a la majestuosa Capella de la Fundació.

Cada esdeveniment està meticulosament dissenyat per transportar els espectadors a través de diverses experiències musicals que ressonen amb l’essència de cada temporada. Sigui amb un concert de primavera que desperta els sentits i la creativitat, una serenata d’estiu a l’espladanada de Ca’n Tàpera que evoca la calor de les nits mediterrànies, un recital d’una tardor plena de melangia, o un concert hivernal que ens abriga amb notes de pau i reflexió.

“’Melodies Estacionals a Ca’n Tàpera’ és un exemple del nostre compromís amb la promoció de la música i les arts a les Illes Balears” ha afirmat Gabriel Lladó, president de la Fundació Sa Nostra qui ha afegit que “a través d’aquest programa divers i ric volem oferir una plataforma pels artistes locals i internacionals apostant per convertir Ca’n Tàpera en un escenari viu i un punt de trobada amb el sector cultural de la nostra comunitat”.

Concerts de Primavera a Can Tàpera: Renéixer

Aquesta primavera inauguram una selecció eclèctica de concerts que abraça gèneres diversos per commemorar l’arribada de l’estació.

Començam amb el recital que oferirà la pianista Laura Ballestrino amb la interpretació d’obres de grans compositors com Chopin y García Abril. Un concert organitzat per Joventuts Musicals que tindrà lloc el 12 d’abril.

L’espectacle d’inauguració de la programació estarà dedicada a commemorar el Dia Mundial de l’Art (el 15 d’abril). Sota el títol “Artmonia. Essència de Tàpies” es presentarà una performance inspirada en l’obra del pintor i escultor Antoni Tàpies. Unes pintures del propi artista que s’exhibeixen a les instal·lacions de Ca’n Tàpera i que serviran de punt de partida per la representació que duran a terme el pianista Magí Garcies i la ballarina Catalina Carrasco i que comptarà amb la presentació de la periodista Mariana Díaz. Una performance que es durà a terme el 19 d’abril.

“Ressò de Pasqua“ és la tercera activitat programada dins el cicle primaveral. Un concert a càrrec de la Coral de la Fundació Sa Nostra dirigida per Francesc Bonnín. Una actuació, amb un repertori dedicat a la Setmana Santa, amb obres Mozart, Pachelbel, Pachalides o Martorell que s’oferirà el 26 d’abril.

Tots els concerts de primavera es representaran els divendres a les 20 hores, a la Sala Capella o Sala d’Actes de Ca’n Tàpera.

Ca’n Tàpera Menut

Per primera vegada la Fundació Sa Nostra inicia una línia de programació infantil adreçada a les famílies. Sota el nom “Ca’n Tàpera Menut”, estarà dedicada a la presentació de contacontes, concerts infantils, pedagògics i didàctics.

El primer concert serà la presentació del conte musical de Voicello Petit “Na Lida i el seu Peluix”. Un contacontes que servirà per celebrar la festa de Sant Jordi amb els més petits de la casa i que tracta valors com la família, la dieta saludable o la importància de compartir i de ser empàtic. Encapçalat per la soprano Carme Garí i el violoncelista Gabriel Fiol, l’espectacle comptarà amb la cantant Clara González, Miquel Marquès a la bateria i Rafael Fiol a la direcció escènica.

“Na Lida i el seu Peluix” és una obra recomanada per a infants a partir dels dos anys. L’estrena serà el dissabte 27 d’abril, a les 11 hores, a la Sala d’Actes de Ca’n Tàpera.

Altres concerts

A banda de tots aquests concerts, la programació de primavera de “Melodies Estacionals a Ca’n Tàpera” acull altres activitats destacades com la presentació del nou disc de Jazz d’Aina Tramulles (17 de maig) o el concert “Imatges de Knopfler” a càrrec del Trio Tugores (31 de maig).

Per al mes de juny, i amb motiu del Dia de la Música, està prevista la presentació de l’espectacle “Cruïlles” amb artistes de les quatre illes, entre els quals el reconegut pianista i compositor mallorquí Miquel Brunet (14 de juny). També al mateix mes s’oferirà una experiència musical al bosc amb l’artista nordamericana Cumie Dunio, cantant i instrumentalista del famós Cirque du Soleil (21 de juny).

Ca’n Tàpera serà també l’escenari d’actuacions de diversos festivals de música clàssica com ara el Festival de l’Acadèmia 1830 o el 6è Festival MallorcÒpera. També acollirà la programació de concerts Joventuts Musicals que dona suport als joves talents musicals de tot el país.