Es podrà visitar del 4 al 27 de març gràcies a la renovació d’un conveni entre la Fundació Baleària i la Fundació Sa Nostra

Es tracta de la quarta edició de «Baleàrics», una mostra col·lectiva en la qual hi participen artistes de diferents ribes del mediterrani entorn a la temàtica de la mar. Una iniciativa comissariada pel gestor cultural Antoni Torres i impulsada per la Fundació Balèaria i el Govern de les Illes Balears en col·laboració amb la Fundació Sa Nostra.

L’exposició està formada per una interessant col·lecció de pintura, escultura, instal·lació i fotografia que evoca, a través de la interpretació plàstica, la gran inspiració que transmet en l’home, amb un especial sentit de protecció cap a la vida de la fauna i la flora marina.

Reuneix l’obra d’una vintena artistes procedents de diferents punts del Mediterrani, des del Nord d’Àfrica, passant per Cadis, Almeria, Comunitat Valenciana i les Illes Balears. Les variades interpretacions identificatives de cada autor afegeixen la nota d’eclecticisme cohesionador al conjunt. A part del sentit estètic, la mostra acull un rerefons social, cultural i mediambiental com a contrapunt referencial.

«La mar dels balèarics» és possible gràcies a la renovació de la col·laboració que la Fundació Baleària manté amb la Fundació Sa Nostra per impulsar l’intercanvi cultural en l’illa de Menorca i que s’ha traduït en mostres artístiques durant els darrers dos anys. La Fundació Baleària va signar un conveni amb la Fundació Sa Nostra l’any 2020 per organitzar exposicions a l’Espai Sant Josep de Ciutadella, propietat de la Fundació Sa Nostra. Fruit d’aquest acord, l’Espai Sant Josep es va convertir en una nova «Llonja de Cultura», un lloc de dinamització de trobades i intercanvis que formen part d’un dels projectes culturals que la Fundació Baleària té en marxa actualment.

En línia amb els pilars essencials de la Fundació Baleària, l’exposició exemplifica la interacció de cadascun d’ells amb el propòsit de l’art com a vehicle transmissor de pensament i coneixement. La promoció de la cultura en els territoris en els quals la naviliera és present, així com el seu intercanvi per al desenvolupament i enriquiment de la societat, és un dels objectiu de la Fundació. Les connexions marítimes faciliten la itinerància de «Baleàrics» per les Llonges de la Cultura i permeten dur la mostra a un ampli públic de diferents punts geogràfics.

La mostra obrirà les portes el 4 de març i es podrà visitar fins el 27 de març a l’Espai Sant Josep, ubicat al carrer de Santa Clara, número 9, a Ciutadella.

Els artistes que han participat en l’exposició són els següents: Marc Jesús i Pacífic Camps, de Menorca; Antoni Ferragut, Margalida Escalas, Natasha Lebedeva, Pep Guerrero, Rif Spahni i Samuel Almansa, de Mallorca; Maria Catalán i Antoni Marí “Tirurit”, d’Eivissa; Alberto Hernández Reyes i Ximo Canet, d’Alacant; Elvira Carrasco, de València; Ángel Zabala, d’Almeria; Dori Fernández, de Cadis; Gabriel Alonso i José Ramon Lozano, de Ceuta; i Cherif Slimane i Faiza Tahraoui, d’Algèria.