Bankia i Fundació Sa Nostra llançaran el proper mes de setembre la ‘I Convocatòria de Medi Ambient i Desenvolupament Sostenible’, amb l’objectiu de donar suport amb 20.000 euros a projectes mediambientals a les Illes Balears compromesos amb el desenvolupament sostenible i la conservació de la natura.

La convocatòria, que estarà oberta a partir del proper 1 de setembre i fins al 21 d’aquest mateix mes, va dirigida a donar suport a projectes que fomentin la conservació, el restabliment i l’ús sostenible dels ecosistemes terrestres, marins i d’aigua dolça; que ajudin a reduir i reciclar residus, especialment els plàstics; i que fomentin la innovació tecnològica encaminada a reduir o evitar el dany ambiental. Entre altres aspectes, es valorarà positivament l’impacte en la reducció de l’empremta de carboni.

Les ajudes aniran destinades a entitats privades no lucratives, els estatuts de les quals recullin finalitats de protecció de la natura i el medi ambient a les Illes Balears. Les sol·licituds podran presentar-se de forma online a través de les webs de Bankia En Acción i Fundació Sa Nostra.

Els projectes seran valorats per un jurat compost per representants de la Fundació, de Bankia i d’una assessoria tècnica especialitzada, i la resolució es donarà a conèixer el mes de novembre.

El director corporatiu de la Territorial de Bankia a les Balears, Antoni Serra, ha destacat que “compartim amb la Fundació Sa Nostra la responsabilitat i l’objectiu comú de contribuir al progrés de les Illes i més especialment en l’actual crisi provocada pel Covid-19”. “Considerem necessari replantejar-nos el nostre futur com a societat i això no ho podem fer sense una perspectiva verda”, ha afirmat.

El president de la Fundació Sa Nostra, Jaime Canudas, ha assenyalat la importància que té “salvaguardar el medi ambient i cuidar-lo, és un deure i responsabilitat dels éssers humans i des de la Fundació mostrem el nostre suport a tot aquest tipus d’accions que, sens dubte, són necessàries”.

Aquesta convocatòria s’emmarca dins la col·laboració anual que Bankia manté amb la Fundació Sa Nostra i gràcies a la qual han posat en marxa enguany la ‘Convocatòria d’Acció Social 2020′, destinada a donar suport a projectes socials a les Illes Balears.